آزمون آنلاین فرمول نویسی اکسل

آزمونی جهت فرمول نویسی در اکسل طراحی شده است تا شما بتوانید میزان یادگیری خود را بسنجید. تعداد سوالات 15 می باشد. در پایان آزمون پاسخ صحیح سوالات را می توانید مشاهده نمایید.

آزمون اکسل

آموزش data validation در اکسل

اعتبار سنجی داده ها (data validation) به شما اجازه می دهد تا دقیقا تعیین کنید که کاربر می تواند چه چیزی را وارد یک سلول کند. این نوع اعتبار سنجی داده ها شما را قادر می سازد تا یک صفحه گسترده قدرتمند و بدون خطا ایجاد کنید. از آنجا که کاربران مجبور نیستند داده ها را به صورت دستی تایپ کنند،استفاده از صفحه گسترده، سریع تر خواهد بود و در نتیجه احتمال خطا کمتر خواهد بود.

جهت آشنایی با نحوه استفاده از data validation در اکسل بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اکسل

فرمول vlookup در اکسل

فرمول vlookup یکی دیگر از فرمول های اکسل می باشد. فرمول vlookup در اکسل کمی پیشرفته تر از برخی از توابع است. VLOOKUP مختصر شده عبارت “vertical lookup” به معنای جستجوی عمودی است. در این فرمول اکسل باید از چهار آرگومان استفاده کنیم.

آرگومان های فرمول vlookup در اکسل چیست و هر کدام چه نقشی دارد ؟

برای آموزش این فرمول اکسل بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اکسل

حل مسئله در اکسل

ما باید توانایی استفاده از فرمول های اکسل برای حل مسائلی که با آن روبرو هستیم داشته باشیم. قدرت تحلیل مسئله می تواند به حل آسانتر مسائل کمک نماید.

ما یک فاکتور سفارش داریم و اطلاعاتی در مورد سفارش، همراه با برخی از فرمول ها برای محاسبه مالیات، جزئیات سفارش، و هزینه کل سفارش وجود دارد. ما میخواییم تعیین کنیم که گر کل مبلغ یک سفارش حداقل 100 دلار باشد، حمل و نقل رایگان باشد در غیر این صورت هزینه آن باید 5.99 دلار باشد.

به نظر شما از چه فرمولی باید برای حل این مسئله استفاده کنیم ؟

برای آشنایی با نحوه حل این مسئله در اکسل روی لینک زیر کلیک کنید.

اکسل

مثال کاربردی در اکسل - چهارم

اطلاعاتی در مورد دو نوع پرینتر جمع آوری کرده ایم. این اطلاعات را در یک فایل اکسل وارد کرده ایم. برای مقایسه این دو چاپگر، ما باید مطمئن شویم که اکسل اطلاعات را به طور منظم سازماندهی می کند، به این معنی که ما باید برخی از موارد را جا به جا کنیم.

ما میخوایم بدانیم کدام چاپگر در طول سه سال ارزان تر خواهد بود و کارایی بیشتری دارد؟

برای آشنایی راه حل این مسئله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اکسل