فرمول درصدگیری در اکسل

درصد گیری یکی از مسائل مهم روزمره است. تصور کنید فروشگاهی برای محصولات خود 20 % تخفیف اعمال نماید در این صورت قیمت های جدید چه مقدار خواهد بود ؟

علاوه بر اینکه درصدگیری در ریاضیات کاربرد بسیار دارد، در اکسل نیز کاربرد فراوانی دارد. فرمول درصدگیری یکی از کاربردی ترین فرمول های اکسل است که می تواند در حل مسائل بسیاری کمک کننده باشد.

برای آشنایی بیشتر با درصدگیری در اکسل و حل مثالهای مربوط بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اکسل

مثال کاربردی در اکسل

برای کسب یک مهارت نیاز به تمرین و تکرار است. مهارت فرمول نویسی در اکسل یکی از مهارت هایی می باشد که برای کسب این مهارت نیاز به تمرین و حل مثال های واقعی دارید. مثال های بیشماری در دنیای اطراف ما وجود دارد که به کمک اکسل آسانتر خواهد شد. برای مثال برای تهیه صورتحساب مشتریان یک فروشگاه می توان از اکسل استفاده کرد.

برای آشنایی با یک مثال کاربردی در اکسل و راهنمای حل آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اکسل

نحوه خواندن فرمول از صفحات اکسل

اگر بخواهید از یک صفحه گسترده اکسل استفاده کنید که توسط شخص دیگری ساخته شده است، نیاز به خواندن فرمولهای آن صفحه دارید. خواندن فرمولهایی که توسط شخص دیگری نوشته شده است ممکن است پیچیده باشد و یا ممکن است بلافاصله آشکار نشود که چرا فرمول خاصی انتخاب شده یا اینکه چگونه کار می کند. اگر شما در حال تلاش برای خواندن یک فرمول در اکسل هستید، نترسید! بسیاری از فرمول ها آنقدرها که به نظر می رسند، پیچیده نیستند، اما ممکن است زمان و تلاش زیادی برای فهمیدن اینکه چگونه کار می کنند، لازم باشد.

برای اینکه بتوانید راحت تر از فرمول های ایجاد شده در اکسل توسط دیگران استفاده نمایید روی لینک زیر کلیک نمایید.

اکسل

فرمت اعداد در اکسل

در اکسل فرمت های مختلفی برای اعداد وجود دارد. فرمت ها نوع داده ایی را که استفاده می کنید برای اکسل بیان می کند. این فرمت ها شامل تاریخ ، درصد، ارز و غیره هستند.

فرمت اعداد به اکسل کمک می کند تا داده ها را بهتر درک کند، بنابراین تجزیه و تحلیل و انجام محاسبات آسان تر خواهد بود.

برای آشنایی با نحوه اعمال فرمت اعداد بر داده ها بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خطایابی در فرمول نویسی اکسل

یکی از قوی ترین ویژگی های اکسل توانایی ایجاد فرمول ها است. شما می توانید از فرمول ها برای محاسبه مقادیر مختلف، تجزیه و تحلیل داده ها و موارد دیگر استفاده کنید. اما فرمول ها دارای یک جنبه منفی هستند: اگر هنگام تایپ فرمول یک اشتباه کوچک انجام دهید، نتیجه نادرست خواهد بود .

بدتر از آن، اکسل شما همیشه به شما نخواهد گفت که فرمول اشتباه است. نرم افزار، محاسبات را انجام می دهد و به شما پاسخ اشتباه داده می شود. بهتر است همزمان با نوشتن فرمول، آن ها را بررسی کنید.

چه راهکارهایی برای کاهش خطا هنگام فرمول نویسی در اکسل وجود دارد ؟ روی لینک زیر کلیک کنید.